Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Reklama a zdraví v bulvárním tisku první republiky
Soukalová, Kateřina ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tématem diplomové práce je reklama související se zdravím v bulvárním tisku první republiky, resp. v listech tiskového koncernu Tempo Jiřího Stříbrného. Zabývá se tak inzercí související se zdravotnickými prostředky, pomůckami či léčivými a dietetickými přípravky, stranou nezůstávají ani zdravotnické služby. Ukazuje, že v souvislosti s inzercí tohoto druhu neexistovala jednotná či důsledně dodržovaná legislativa. Stranou zájmu nezůstávají ani stížnosti z řad lékařů či lékárníků ohledně dryáčnické inzerce v novinách a nabídek šarlatánských přípravků a výrobků. Práce přináší poznatky ohledně jednotlivých tematických druhů inzerce související se zdravím, popisuje ty, které byly nejčastěji otiskovány, tedy na jaké prostředky, přípravky či služby se reklama zaměřovala nejvíce. To vše v souvislosti se soudobou lékařskou, lékárnickou či právnickou diskuzí ohledně nekalé inzerce v denních listech či šarlatánstvím jako takovým.
Fotografie v českém bulváru a právo na ochranu osobnosti a soukromí
Kabátová, Šárka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce je rozborem české bulvární fotografie v její nejkrajnější podobě ve vztahu k právnímu rámci České republiky. Zaměřuje se jak na právní aspekty bulvární fotografie v teoretické rovině, tak na jejich aplikaci v praxi. Obsahem práce je kromě zevrubného popisu toho, v jakých mezích by se česká bulvární fotografie měla podle platných zákonů pohybovat, také analýza pěti příkladových studií. Ty mají ilustrovat českou bulvární fotografii v její extrémní podobě a poukázat na eticky sporná rozhodnutí bulvárního tisku publikovat snímky nahých veřejně známých osobností. Právě na příkladech tří bývalých čelních politiků (Mirka Topolánka, Petry Buzkové, Miroslava Macka), herečky Jiřiny Bohdalové a zpěvačky Ivety Bartošové je možné poukázat na to, že česká bulvární fotožurnalistika měla zásadní problém s dodržováním etických pravidel. Ta porušovala, ačkoli existuje řada zákonných opatření i etických kodexů vyžadující profesionalitu během výkonu novinářské práce. Na základě tohoto zjištění vyplývajícího z kvalitativní analýzy tak bylo možné potvrdit tezi, že bulvarizací médií dochází k posunutému vnímání toho, co je a co již není etické. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.